Schermafbeelding 2014-10-15 om 11.05.23Je hebt mannen die tijdens hun middagpauze samen wandelen, en mannen die alleen wandelen. Ik kom beide soorten wandelmannen tegen wanneer ik de hond uitlaat.

Loop ik rond het middaguur langs het veld bij het kantoorpark, zie ik ze samen lopen. Groepjes mannen in korte jassen met onbestemde kleur, ferme tred, appeltje in de hand, druk pratend met elkaar. Ze merken mij nooit op. Even een ommetje en dan weer snel terug naar de kantoortuin.

Loop ik rond het middaguur door het bos achter het bedrijventerrein, zie ik ze alleen lopen. Enkelingen in korte jassen met onbestemde kleur, slenterend, sleutelbos in de hand, quasi nonchalant om zich heen kijkend. Ze knikken naar me met afgewende blik. Even een verzetje en dan weer snel terug naar het werk. Of naar de vrouw.

 

