Schermafbeelding 2013-11-24 om 14.32.26“Waarom volg je me niet (meer)?”.

Zo’n vraag die alleen op Twitter gesteld kan worden.

Om voor eens en altijd duidelijkheid te scheppen is hier het lijstje van personen die ik niet volg:

* ‘Knuffel’ tweeters en zeveraars;

* Psychiatrische patiënten die Twitter als therapie en mij als hulpverlener zien;

* Aandachtsjunks (substantieel meer dan alle andere tweeps, zoals ik zelf);

* Mensen die op elke tweet van mij reageren;

* Spreuken RT-ers, of erger… eigen spreuken bedenkers;

* Mensen die meer dan een kwart van hun bio vullen met ziektes, afwijkingen en kwalen;

* Mannen die alleen vrouwen volgen;

* Scheldkanonnen en instabielen;

* Inspiratoren, visionairen, gepassioneerden en leiders;

* Papa’s en mama’s;

* Bas Hoogland Landal RTers en Marianne Zwagerman RTers;

* Mensen met een angstaanjagende TL, ava of bio (of een combinatie van die drie);

* Mensen die structureel hun fitties uitvechten met een @ in het midden van de tweet;

* Mensen die het merendeel van hun tweets wijden aan onderwerpen die mij niet interesseren;

* Mensen die aangeven mijn grappen niet te snappen en/of mijn humor niet te waarderen;

* Mensen (meestal mannen) die mij intuïtief een unheimisches gefühl geven.

Herken je jezelf in één of meer categorieën, juich dan! Het is namelijk een feit dat het overgrote deel van de Twitter dol is op jou en je tweets. Ik ben the odd one out, niet jij.

Over wel of niet volgen wordt trouwens niet gecorrespondeerd. Het is tenslotte maar Twitter.

Voor de niet Twitter gebruikers onder mijn lezers: dit postje is de bloglink in mijn Twitterbio. Negeert u dit stukje gerust. Net zoals u, zeer verstandig, Twitter altijd genegeerd heeft.

