De gratis krant Metro houdt mij een worst voor: stuur een column in voor de columnistenwedstrijd en misschien word je wel ontdekt.

Aangezien ik absoluut zeker weet dat (hoofd)redacteuren, literair agenten en uitgevers elke dag Metro lezen om nieuw schrijftalent te ontdekken, denk ik: nu of nooit. Ik zend een column in. Na overleg met mijn bloglezers wordt het Venti chaos @ Starbucks

Ook mijn Twitter amices @Hondaluza en @RobertKeizer sturen stukjes in. We besluiten om, geheel tegen de gewoonte op Twitter, zonder fitties maar juist in gezamenlijkheid campagne te voeren.

Dat campagne voeren wordt een serieuze zaak, wanneer we er achter komen dat lezers één keer per dag, gedurende een week mogen stemmen. Het is dus noodzakelijk om continu columns te spammen en lezers op te roepen te stemmen. Liefst zelfs vaker dan één keer per dag, vanaf verschillende computers en smartphones.

Na twee dagen mijn Twitter volgers te hebben bestookt met stem-spam, geef ik het op.

Een wedstrijd als deze heeft natuurlijk niks met schrijftalent te maken, maar alles met het vermogen om via sociale media zo veel mogelijk mensen te mobiliseren. Ook een talent natuurlijk. Maar niet het mijne.

Ik spam en stem nog een laatste keer, en wel voor Hondaluza en Robert Keizer

